Ügyviteli szoftveres tapasztalatok.

Ügyviteli szoftver vadászat

Google hirdetések

Utolsó kommentek

Üzleti döntéseket támogató BLOGok!

Rovatok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

dolgok



Google PageRank kijelző - CamelPark keresőoptimalizálás

kéne valami partnerkezelő

2007.10.08. 07:24 | gáll tünde >> software hunter | 3 komment

A CRM szoftverekkel kapcsolatban elég sok "érdekes" gondolattal találkozom mostanában.
"Kéne valami partnerkezelő, amiben tudom tárolni a cégadatokat; telefon, e-mail, cím, ilyesmi." Ez lenne a CRM?

Ki kell ábrándítsam azokat, akik azt hiszik, hogy a CRM egy szoftver. Az egészbe az a szomorú, hogy a fejlesztő cégek között is van olyan, aki szoftverként, és nem megoldásként értékesíti a CRM szoftverét. Többnyire hasonló gondolatokat fogalmaznak meg reklámanyagaikban a crm sw-s cégek;
- centralizált ügyféladatok
- csatolható dokumentumok
- könnyű visszakereshetőség
- statisztikák a sales tevékenységéről
és napestig sorolhatnám.

Van olyan szoftver, ami úgy lett, hogy annó valaki meglátta tőlünk kicsit nyugatabbra (Amerikába), és gondolta, ez jó lesz ide is. Lefejlesztette, bedobozolta. Aztán a következő meg abból lett, hogy ezt lemásolta. (kísérteties a hasonlóság a két szoftver között)
Van amelyik webes felületű, meg van olyan, amelyik nem. És olyan is van, amelyik ilyen is és olyan is. Aztán vannak az ájtís CRM-ek, meg a CRM filozófiát követő valós CRM SW-k. Vannak az ASP-s verziók, amikről a halandó nem sokat tud, és sutba is veti, mondván; "ajaj, nem az én szerveremen van az ÉN információ halmazom, hanem valahol. Európában. Tuti nem biztonságos." Meg; "mi lesz, ha összebalhézom a szolgáltatóval és jól belekontárkodik az adatbázisomba?". (Ezekre a felmerült aggodalmakra is vannak megoldási variánsok.)

Gyögyörűséges a hazai CRM SW piac. Egy nagy lüktető massza. Fejlődik, figyel (máraki).

Címkék: crm

A bejegyzés trackback címe:

https://softwarehunter.blog.hu/api/trackback/id/tr94188834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dely Balázs 2007.10.08. 09:17:56

Most jelent meg végre a CRM-ről egy könyv Mo-n. Mondjuk aki megveszi / végigolvassa, az valószínűleg nem így gondolkodik. Az hogy az embereknek / cégeknek meg mit lehet eladni, az egy másik dolog.

gáll tünde >> software hunter · http://softwarehunter.blog.hu/ 2007.10.09. 07:03:21

Tapasztalataim alapján a CRM sw beszerzések előtt, nem igazán olvasnak könyvet a beszerzés felelősei.
Biztosan van olyan, aki megérleli magában a CRM, és a CRM sw gondolatát, aminek egy része a terület szakirodalmainak elolvasása, de ez nálunk nem jellemző. Igen nagy tisztelet a kivételeknek.:)

Greg! · http://opteamus.blog.hu 2007.10.09. 20:39:01

"Ájtís CRM" mint szitokszó :) Nahiszen. Hadd védjem kicsit a mundér becsületét, hadd szóljak pár szót arról, hogy az it megközelítés nem szükségszerűen szögletes és életszerűtlen. Sőt.

Az olyan klasszikus vállalati folyamatokhoz képest, mint a számlázás és könyvelés, az eladás folyamata szinte megfoghatatlanul bonyolult informatikusi szemmel. A számlázás és könyvelés egyszerű számokon elvégzett egyszerű műveletekből áll, szigorúan meghatározott sorrendben. Egy eladás sokkal kevésbé szabályozott, intuitív folyamat, ahol a sikerhez nem csak számok, de tengersok információ és ötlet is kell, amelyek a valós életben különféle adatbázisokban, cetliken, fileszerveren tárolt dokumentumokban, exceltáblákban, emailekben és emlékezetünkben vannak szétszórva. Mindig is kihívásnak gondoltam egy ilyen zavaros téma informatikai támogatását, különösen akkor, ha nem elégszem meg a rublikák végtelen felsorolásával, ami mérnöki szemmel ugyan megoldani látszik a problémát, de a valóság próbáját sohasem állja ki. A rublikaszaporító szoftverek megérdemelten buknak meg a felhasználók utálatán és ellenállásán.

Az én megközelítésemben egy CRM rendszer olyanformán képes információkkal ellátni a kereskedő munkatársakat, mint egy mindentudó aszisztens. A klasszikus adatkezelő rendszerek a valós életben elhangzó kérdéseknek csak töredékét tudják megválaszolni, mint pl. "hány szerződést kötöttünk ebben a hónapban". Ehhez képest a hatékony kereskedői munkához olyan kérdéseket is feltennénk, hogy "melyik érdeklődő is volt, amelyikkel az xxx konferencián ismerkedtem meg, és a környezetvédelemről mesélt nekem?", vagy "mi most a helyzet X céggel?", vagy "ki a fene az a Kala Pál, mit tudunk róla?", vagy "melyik ajánlatunkba írtuk bele azt a jólsikerült megtérülési kalkulációt?". Ez utóbbi kérdések megválaszolása már túlmutat a pusztán rublikákban gondolkodó strukturált megoldásokon, és ez az, amin Opteamus nevű CRM megoldásunk változtatni akar.
süti beállítások módosítása