Egy régi ismerősömmel beszélgettem az imént telefonon, természetesen a szoftver téma is előkerült. Játék nagykereskedelmi cége van, + franchise.
Két és fél évvel ezelőtt vett egy fejlesztő cégtől nagykereskedelmi, illetve kiskereskedelmi szoftvert. Egy évig próbálták bevezetni, mire megunta, és vett egy másikat, amit másfél éve remekül használnak.
Megkérdeztem, hogy hogyan választotta ki a raktárkezelőt, mi alapján.
- Jól nézett ki.
- A szoftver cég tanácsadója ígéretet tett, hogy amiről szó van, működni fog. (Viszont ez nem lett leírva.)
- A cég azt ígérte, hogy a már elavult technológia nem sokáig lesz, mert már készül az új, MSSQL verzió, így tuti gyorsabb lesz, mint a mostani.
(Az új verzió azóta se készült el.)
Milyen hibák történtek ebben az esetben?
- Nem lettek leírva az elvárások, csak szóbeli ígéretek történtek. (pl. a szoftver valós testre szabása a valós igények alapján, vagy az új verzió elkészülésének határideje)
- Nem kért referenciát, nem csekkolta le a cég meglévő ügyfeleit. Egy 5 perces telefonból eszméletlen sok dolog kiderül! Persze ha a cégnek van referenciája...
Attila költségvetése 1,5 millió forinttal lett kevesebb e miatt a két hiba miatt. Az időráfodítást és a bosszúságot még bele se számoltam.
Utolsó kommentek