A napokban számlázó szoftvert szerzek be egy ügyfelemnek.
Beszerzés előtt kicsit meséltettem, hogy neki miért nem sikerült eddig a számára legmegfelelőbbet kiválasztani a több száz számlázó közül.
Okok:
1., Kevés idő.
2., Kevés, vagy nem megfelelő információ.
Ügyfeleim nagy része az első számlázóját úgy vásárolja, hogy az „agresszívabb” fejlesztő cégek „rávezetik” valami nagyon kedvező ajánlattal, hogy EZT vegye meg.
(Meg persze MOST.)
Aztán használgatják, és időközben – használat közben – kialakul, hogy mire is van szükségük igazán.
Mikor tudnak „rávezetni” a gondolkodás nélküli vásárlásra?
1., Ha nincs időnk gondolkodni.
2., Olyan sok az információ, hogy nem tudjuk feldolgozni.
3., Azt hisszük, hogy a kérdés nem túl jelentős.
4., Alulinformáltak vagyunk.
5., Amint a probléma felmerül, a rávezetés rendkívül gyorsan kéznél van.
Forrás: Pratkanis/Aronson – A rábeszélőgép | Ab Ovo – 1992
Szoftveresre lefordítva:
1., Ön nem ér rá, de számlázó szoftverre van szükség.
2., Ön szembesül, hogy ma Magyarországon több száz számlázó szoftver van.
3., Úgy gondolja, ez nem annyira kardinális kérdés, hogy túl sok időt töltsön vele.
„Végül is, túl sok különbség nem lehet közöttük… Csak egy számlázó szoftverről van szó.”
4., Önnek nem a számlázó rendszerek a szakterülete. Nem tudja mire figyeljen, milyen kérdéseket tegyen fel, mi az, ami nem kell, és mi az ami igen. Így megfelelő kérdések híján megfelelő információi sincsenek.
5., Fejében villog, az utóbbi egy hétben hány „ajánlatot” kapott számlázó rendszerekre, melyik ismerőse, melyik szoftvert ajánlotta.
Utolsó kommentek