Tegnap beszélgetem egy nagyon jó barátommal, aki nem mellesleg a marketinginfo.hu főszerkesztője.
CRM tanulmányt készítek elő, ennek kapcsán kezdtünk el szakmázni.
Elég sok kérdés merült fel bennünk, de a legsarkalatosabb számomra mégis ez volt;
Ma, a KKV szektor döntéshozóinak mennyire igényük – nem csak a CRM beszerzésekkel kapcsolatban -, a helyes döntés. Van idejük erre? Akarják egyáltalán?
Dia fogalmazta meg igazán jól a dilemmát:
Ti. nem a végdöntés – pl. CRM szoftver megvásárlása – az igazi döntés, hanem maga a gondolkodási folyamat. Az, hogy Ön dönt arról, hogy elkezd a témával foglalkozni!
Ha felismeri, hogy a végső döntéshez nem rendelkezik elég információval, szakmai tudással, tapasztalattal, meghozza azt a részdöntést, hogy segítséget kér marketinges vagy CRM szakértőtől.
Miért fontos ez?
Tapasztalataim szerint, ha megfogalmazódik az igény; CRM szoftver KELL a cégbe!, elkezdődik a tilitoli.
Ügyvezető letolja a salesnek, a sales az asszisztenciának, az asszisztencia nem tud, és/vagy nem akar mit kezdeni a feladattal, segítségül hívja az IT-t, akik IT oldalról nézik a problémát.
Ééés elindult a répahúzás. Jó kis életszagú mese.
A CRM szoftver beszerzése nem vezetői vagy sales vagy IT feladat, hanem vezetői és sales és IT.
Kapcsolódó dolgok:
Ilyen. Olyan. Amolyan. – CRM I. (tanulmány)
forrás: www.donteselokeszites.hu
Utolsó kommentek