Múlt héten egy ismerősömmel beszélgetve kiderült, hogy CRM-et vezettek be náluk köbö egy éve. Felcsillant a szemem, tele voltam kérdésekkel; mikor, melyiket, mik a tapasztalatok…
Mire belelendültem volna a kérdezősködésbe, elhangzott egy mondat:
„Én ezt az egészet nem értem, tök idegesítő. Minden nap, amikor bemegyek, szinkronizálnom kell. Elmegy ezzel 5 perc. És fogalmam sincs miért. Semmi hasznát nem látom.”
Huh.
Ez fájt picit. (egyik kedvenc ügyviteli szoftverem a CRM)
Az egyik (szerintem) legjobb CRM-et vették meg. Volt rendszerbevezetés. Oktatás is.
Viszont!
A cégeknek, akik a CRM-et használják, nem a CRM használat a fő tevékenységi körük! Néha érdemes felfrissíteni, mit miért csinálunk.
Én, ha CRM fejlesztő, forgalmazó cég lennék, lehet, bevezetnék egy pluszszolgáltatást; évente konzultáció, tapasztalatok cseréje, konklúzió levonása azokkal a cégekkel, akiknek eladtam CRM-et.
A részletekbe nem megyek bele; beleépítem az árba, vagy eladom pluszként,… hogy kommunikálom…
És abba se, mennyire hasznos dolog lenne mind a két fél számára…
Utolsó kommentek